Skip to content

Florian Flömer

Florian Flömer

Institute:
Institute for Art History - Film Studies - Art Education 

Subject:
Art Science, Film Studies, Image Theory

Office:
GW2 B3935

Phone:
+49 (0)421 218 67736

E-Mail:
floemerprotect me ?!uni-bremenprotect me ?!.de

Office hours:
please refer to current list


Résumé

Member of ZeMKI-Lab: "Film, Media art and Popularity culture"

2019               Research associate at the University of Bremen, Institute for Art History - Film Studies - Art Education, focused on media aesthetics

2018-19         Curator assistant, Museum for New Art Freiburg

2017               Approval for promotion

2015               Internship at Goethe-Institut Seoul, South Korea

2011-13         Academic Studies of art sciences, HBK Braunschweig

2007-11         Academic Studies of art pedagogy, German philology, liberal arts, HBK Braunschweig

Research

Research focus:

| Foto- and Picture Theory
Intermediality
| Foto Collage
| Third's characters and concepts

Research projects:

Promotion project
Masken, Geister, Sphären. Zur Konstruktion und Erscheinungsweise des Dritten in den Fotocollagen von John Stezaker (Arbeitstitel, seit 2016) https://www.uni-bremen.de/film/forschung/promotionen/

Publications

2018

Recensions

- Michael Fürst: Emersive Bilder: Angriff der Bilder auf ihr Publikum, in: MEDIENwissenschaft. Rezensionen/Reviews 04/2018, Marburg, S. 410-411.
- Bettina Dunker: Bilder-Plural: Multiple Bildformen in der Fotografie der Gegenwart, in: MEDIENwissenschaft. Rezensionen/Reviews 04/2018, Marburg, S. 422-423. 
- Klein/Mai/Timanow (Hg.): Hüllen und Enthüllungen: (Un-)Sichtbarkeiten aus kulturwissenschaftlicher Perspektive, in: MEDIENwissenschaft.

Recensions/Reviews

02/03 2018, Marburg, S. 199-201.

Reports

- Flömer, Florian: Fachgruppe Kulturhistorische Museen und Kunstmuseen. Frühjahrstagung 2018. Museumsarbeit im Spannungsfeld von Kultur und Politik, in: Deutscher Museumsbund e.V., Bulletin 2/18, S. 27-28 (Tagungsbericht)

 

2017               

- „Passagenbilder - Das Film-Still als prekäre Fotografie“, (Online, 10/2017) https://www.foto-kunst-theorie.de/passagenbilder-das-film-still-als-prekaere-fotografie/

 

2012               

- „Alles fließt“, in: Dongwhan Kang - Jenseits der Zeichnung (AK.), Berlin