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Member profile

Marco Höhn

:  Marco Höhn

Building/room: Linzer Straße 4 (LINZ4) 41200
Phone: +49 (0) 421 218 676 22

E-Mail: marco.hoehnprotect me ?!uni-bremenprotect me ?!.de

Member in the ZeMKI Lab: "Mediatization and Globalization"

Subject

Communication and Media Studies with a focus on Media Culture and Communication Theory

Vita

Since January 2006, lecturer in the Department of Communication Studies. Previously, he was a research associate in the same field from 2004 to 2005. From 2000 to 2004, Marco Höhn was a research associate in the Department of Media Management at the Institute for Media and Communication Studies at the Technical University of Ilmenau. Before that he completed a graduate degree in sociology at the University of Trier (with an emphasis on media and consumer sociology as well as marketing). During his studies he worked in film and television (including on RTL 2, VH-1, RTL and X-Act), as a freelance lecturer, and as a graduate assistant in some sociological youth research projects.

Research interests

Youth and Media (culture), media politics and economy

Current projects: Youth, Media and Identity. On the medial staging and attribution of identity among young people in post-traditional forms of community.

Memberships

  • German Communication Association (DGPuK)
  • Klub Dialog

Publications

  1. Hepp, Andreas/Höhn, Marco (2012): Medien und Massenkommunikation. In: Mau, Steffen/Schöneck, Nadine (eds.): Handwörterbuch zur Gesellschaft Deutschlands. Wiesbaden: VS, 565-579.
  2. Hepp, Andreas/Höhn, Marco/Vogelgesang, Waldemar (eds.) (2010): Populäre Events. Medienevents, Spielevents, Spaßevents. 2. überarbeitete Auflage. Wiesbaden: VS.
  3. Hepp, Andreas/Höhn, Marco/Wimmer, Jeffrey (eds.) (2010): Medienkultur im Wandel. Konstanz: UVK.
  4. Höhn, Marco (2010): Public Value und Medienkultur. In: Karmasin, Matthias/Süssenbacher, Daniela/Gonser, Nicole (eds.): Public Value. Theorie und Praxis im internationalen Vergleich. Wiesbaden: VS, 75-82.
  5. Hepp, Andreas/Höhn, Marco/Vogelgesang, W. (2010): Einleitung: Perspektiven einer Theorie populärer Events. In: Hepp, Andreas/Höhn, Marco/Vogelgesang, Waldemar (eds.): Populäre Events: Medienevents, Spielevents und Spaßevents. 2. überarbeitete Auflage. Wiesbaden: VS, 7-33.
  6. Höhn, Marco (2010): Tot aber glücklich. Halloween – die Nacht der lebenden Toten als Event-Mix. In: Hepp, Andreas/Höhn, Marco/Vogelgesang, Waldemar (eds.): Populäre Events: Medienevents, Spielevents und Spaßevents. 2. überarbeitete Auflage. Wiesbaden: VS, 269 – 297.
  7. Hepp, Andreas/Höhn, Marco/Wimmer, Jeffrey (2010): Medienkultur im Wandel. In: Hepp, Andreas/Höhn, Marco/Wimmer, Jeffrey (eds.): Medienkultur im Wandel. Konstanz: UVK, S. 9-40.
  8. Höhn, Marco (2008): Visual kei: Vom Wandel einer ‚japanischen Jugendkultur‘ zu einer translokalen Medienkultur. (online www.jugendszenen.com/component/option,com_jdownloads/Itemid,765/task,viewcategory/catid,1/).
  9. Höhn, Marco (2007): Visual kei. Eine madchendominierte Jugendkultur aus Japan etabliert sich in Deutschland. In: Rohmann, Gabriele (ed.): Krasse Töchter. Mädchen in Jugendkulturen. Berlin: Archiv der Jugendkulturen, 45-54.
  10. Hepp, Andreas/Höhn, Marco/Krönert, Veronika (2005): Der XX. Weltjugendtag als Medienereignis. Medien, religiöse Vergemeinschaftung und kultureller Wandel. In: Ästhetik & Kommunikation 36, 99-106.