Forum INPUTS

Im Forschungskolloquium „Forum INPUTS“ versuchen wir frühzeitig Studierende der Literatur- und Kulturwissenschaften oder auch der Transkulturellen Studien für die Forschung zu begeistern. In der Regel wird das Forum von einem Seminar begleitet, welches den Fokus auf postkoloniale und transkulturelle Fragestellungen richtet. BA- und MA-Studierende treffen im „Forum INPUTS“ auf gestandene WissenschaftlerInnen, die Einblick in ihre Arbeit geben, aber auch auf DoktorandInnen, die die eigene Forschungsarbeit in einem Stadium des 'work in progress' in einem interdisziplinären Kontext diskutieren wollen. Bereits seit 2007 bewährt sich diese Art von Forschungslehre.


Summer semester 2019: GLOBAL TOURISM FROM POSTCOLONIAL AND OTHER CRITICAL PERSPECTIVES

INPUTS theme semester in the summer of 2019 

including research colloquium Forum INPUTS:

RESEARCH COLLOQUIUM FORUM INPUTS: TOURISM IN POSTCOLONIAL WORLDS

Wednesday: 12:15 – 13:45 UHR (Summer Semester 2019)

Alle sind herzlich eingeladen / Everybody is welcome.

 

"The Rise of Dark Tourism: Is the Medium Still the Message?"

Dr. Brent McKenzie

BREMEN-GUELPH LECTURE

Wednesday, 5th June 2019 | 12:15-1:45 p.m.

University of Bremen, Building GW2 | Room: B 3010

Poster of the Forum INPUTS guest lecture "The Rise of Dark Tourism: Is the Medium Still the Message?" Von Dr Brent McKenzie

Summer semester 2017: CHANGING ECOLOGIES: LANGUAGE, CULTURE AND THE ENVIRONMENT

Forum INPUTS presentation on ABORIGINAL TITLE AND LAND-RIGHTS FACING INDUSTRIAL EXPLOITATION OF NATURAL RESOURCES - THE CASE OF BRITISH COLUMBIA/CANADA

By Evelyn Camille, Elder, Secwepemc Nation, BC, Canada
 

FORUM INPUTS PRESENTATION: ABORIGINAL TITLE AND LAND-RIGHTS FACING INDUSTRIAL EXPLOITATION OF NATURAL RESOURCES - THE CASE OF BRITISH COLUMBIA/CANADA

By Evelyn Camille, Elder, Secwepemc Nation, BC, Canada

 

 


Winter semester 2015/2016: Imaginary Homelands: (Forced) Migration and Diaspora in Postcolonial Cultures, Literatures and Languages

Forum INPUTS lecture series during the winter semester of 2015/16

including research colloquium Forum INPUTS:

RESEARCH COLLOQUIUM FORUM INPUTS: